2011. július 12., kedd

Strandkönyvek

Kedves Molyok!

Mivel a többiek még mindig nagyon elfoglaltak a munkával, így egy taggal bővült a csapat :) Szóval a mai naptól én is faggatni foglak titeket és remélem, nekem is sikerül majd olyan jó kis témákat feldobnom, mint a többieknek, és hasonlóan jó beszélgetések fognak kialakulni! :)

Az első téma pedig, ami eszembe jutott: Strandkönyvek!

Mostanában egyre több helyen bukkan fel a strandkönyvek fogalom, mint olyan. Szerintetek van olyan könyv, amit a strandon olvasni a legjobb? Vagy olyan, amit semmi esetre se vinnétek strandra? Mit olvastatok az idei nyáron a homokban hasalva?

Üdv mindenkinek:

Brigi/Silver Princess

4 megjegyzés:

  1. Én idén a horvát tengerparton a Harry Potter és a Halál ereklyéit olvastam, 80%-át hangosan, mert apát is érdekelte. Ez az akció nagyon vicces volt, de ennek ellenére a kötetet azért nem tekintem ideális strandolvasmánynak.

    Tapasztalataim alapján az a jó strandkönyv, ami kicsi és könnyű, hogy háton fekve is kényelmesen tudd tartani. Ezen kívül a borítója legyen lehetőleg strapabíró, többé-kevésbé víz-, só- és naptejálló. Az sem baj, ha nem sajnálod, szóval legyen valami régebbi könyv, de semmiképpen sem könyvtári példány, vagy kölcsönkapott, mert akkor nem túl jó, ha véletlenül a vízbe ejted, vagy más baja esik. Tartalmát tekintve ilyenkor jobbak a könnyed témák, a szórakoztató irodalom remekművei, de hát nyilván mindenki olvasson olyat, ami érdekli. :D

    Amit abszolút tudok ajánlani nyári könyvnek (akár strandra is) az Meg Rosofftól a Majd újra lesz nyár..., illetve Szerb Antal Utas és holdvilág című könyve, ezek hangulatukban is nyáriasak, bár, hogy melyik mennyire könnyű és szórakoztató, arról lehet vitatkozni. Jó választásnak tűnnek még Agatha Christie vagy Rejtő Jenő könyvei, azokkal biztos kényelmesen lehet napozni, mert elég könnyűek.

    VálaszTörlés
  2. Olvastam már tengerparton pont könyvtári könyvet. Megutaztattam, kemény fedeles volt, vastag, védőborítós. L. M. Montgomery Avonlea krónikákja és A Kék Kastély. Vigyáztam rá, mintha csak a sajátom volna. De volt, hogy sós víz csöppent egy saját példányomra, Korfun, egy életrajzi regényre, amit Gerald Durrell írt.

    VálaszTörlés
  3. Tyù... A strandon is mindenevò vagyok. 5 dbot utaztattam a mesès Itàliàba. Vavyan Fable, a listàmròl a Dune... stb. :D

    VálaszTörlés
  4. Szerintem a strandra erotikus történetet kizárt h vigyünk :D.... Egyébként én szerinte ami jó lehet strandra az az emberekkel foglalkozó filozofikus könyvek, mivel azonnal megfigyelheted a körülötted sürgő forgó, szerelemben-szeretetben és családi örömökben tobzódó embereket. Ez adhat egy kis pluszt a könyvnek :)

    VálaszTörlés